Delta i aktivitet

I Saltsjöbadens församling bedriver vi en bred verksamhet för alla åldrar.

Fullsatt kyrka firar gudstjänst

Musik

Musik är engagerande! Musik piggar upp, tröstar och lugnar. "Må-bra"- hormonerna ökar i kroppen efter en stunds musicerande och man blir en gladare och friskare människa av körsång. Inte undra på att körsång är Sveriges största folkrörelse.

Barn

Babycafé, Minikör, Barnkör

Konfirmation

Har du frågor om livet, varför vi finns till, vad det är att vara människa eller har du funderingar om vem Gud är? 2023-2024 finns två alternativ för dig som vill konfirmeras i Saltsjöbadens församling.

Ledarutbildning

Är du konfirmerad och vill fortsätta att fördjupa dig och utvecklas i ledarskap?

Svenska kyrkans unga i Saltsjöbaden

En förening för och med ungdomar.

Röster i valvet

Samtal om personer avbildade i Uppenbarelsekyrkan.

Tankar & samtal

Välkommen till författarsamtal, frukostmöten och kvällsföreläsningar!

Sopplunch

Välkommen på sopplunch våren 2024!

Böcker för livet

Bibelsamtal där vi tillsammans i ”det goda samtalet” får möjlighet att utifrån vår livserfarenhet utforska olika personliga och litterära perspektiv på livet. Torsdagar kl. 15.00 (jämna veckor), Prästgården.

Qigong

Rörelse, andning och koncentration Tisdagar 09.30 - 10.30, församlingshemmet

Saltsjöbadens Diakoni

Saltsjöbadens Diakoni är till för att utifrån kristen grund se och bistå människor i livets olika skeden. Vi verkar lokalt i Saltsjöbaden men också internationellt via Act Svenska kyrkan. En stor del av arbetet görs av volontärer – frivilliga krafter

Internationella gruppen

Saltsjöbadens Internationella grupp bildades 2003 av Saltsjöbadens församling. Vi arbetar med information, insamlingar och aktiviteter som bidrar till att lindra nöden i världen. Vi arbetar helt ideellt och har noll kronor i administrativa kostnader. Redovisningen av insamlade medel granskas av församlingens revisorer.