Foto: Unsplash

Dop•Vigsel•Begravning•Gudstjänst

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Planerar ni ert bröllop? När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt att få ta ett sista farväl. Du är alltid välkommen på gudstjänst!

Barn tittar intresserat ner i en dopfunt

Dop

Dopet ger ett sammanhang, en tillhörighet till familj, släkt och tradition och är ett sätt att säga tack för livet. Dörren öppnas till en större gemenskap och visar att vi människor hör ihop, med varandra och med Gud. Dopet är början på något nytt. Välkommen till dop i Svenska kyrkan i Saltsjöbaden!

Par som trär på vigselringar

Vigsel/välsignelse

Att fira kärleken i kyrkan är en av livets stora höjdpunkter. Som blivande vigselpar har ni säkert en bild av hur ni vill att ceremonin ska vara. Här kan ni läsa mer om vad det är som är möjligt för att det ska bli en dag att minnas.

Gravsten på Skogsö kyrkogård

Begravning

I begravningsgudstjänsten finns utrymme att på olika sätt gestalta saknaden och sorgen efter en avliden. Vi vill hjälpa dig som är anhörig att få en vacker och minnesvärd stund.

Gudstjänster

Här hittar aktuella gudstjänster i Uppenbarelsekyrkan och Skogsö kapell