Kyrkorna och café i sommar

Klicka dig in för mer info!

Sockenkyrkan

Sommarkyrkan fortsätter i Sockenkyrkan vecka 31 och 32,
öppet vardagar kl. 13.00-16.00. När det är ”Musik i sommarkväll” i Sockenkyrkan torsdagarna 3 och 10 augusti, då är caféet öppet till kl 18.00.
Sommarcafé i trädgården vid Sockenstugan, samma veckor, öppet vardagar kl 13.00-16.00.
Dagens aktivitet startar alltid vardagar kl 14.00, den är frivillig, gratis och öppen för alla. Måndag dans, tisdag lunchmusik (ca 15 min), onsdag barn, torsdag mässa och fredag konst & skapande. Klicka här för hela programmet!

Caféet erbjuder

Sommarcaféet erbjuder hembakat med det som trädgården ger. Kaffet är givetvis fairtrade. Det finns också andra drycker, både med och utan bubblor. Det kommer att finnas våfflor och grillade smörgåsar och självklart svalkande glass i den efterlängtade sommarsolen.
Du är välkommen att stanna en stund eller njuta av trädgården hela dagen. Du får gärna bli stammis hela sommaren.

När caféet är öppet finns en tävling för hela familjen i  Sockenkyrkan. Kyrkråttorna här gömt sig med ledtrådar till en hemlig mening. Hittar du alla så kan du klura ut meningen, lämna den i caféet och få en liten belöning. (Det är inga riktiga råttor så alla kan vara med).

Vi ses i sommar! Det finns mycket att upptäcka i kyrkan.

Kristina kyrka

Öppen varje dag kl 9.00-15.00. Kom in och få lite svalka i värmen och med möjlighet till egen bön och andakt samt ett välfyllt bokbord. Hela sommaren kommer det som vanligt att vara högmässa kl 11.00 på söndagen och kyrkkaffe i vapenhuset för den som vill.

Den guidade turen i Kristina kyrka börjar kl 12.30.
Kom gärna redan till högmässan kl 11.00. Guidningen i kyrkan är kostnadsfri.
Guidning dessa söndagar, kl 12.30: 2 juli, 9 juli, 16 juli, 23 juli, 30 juli, 6 augusti och 20 augusti.
För den som vill ha mer, finns stadsvandringar med start kl.15.00, samma datum, med start vid rådhuset. Dessa bokas genom Sala silvergruva.

Möklinta kyrka

Under sommaren finns flera friluftsgudstjänster i Möklinta församling, se månadsblad. Det är också Musik i Sommarkväll i Möklinta kyrka, den 8 och 15 juli. Sommarcafé och kviltutställning, även försäljning av alster från kyrkans syförening i Möklinta. Möklinta prästgård 8 och 15 juli kl 11.00-18.00, 6 augusti kl 12.00-17.00.