Dags att söka sommarjobb!!

Kyrkogårdsförvaltningen - Säffle pastorat

Tycker du om att vara ute i friska luften oavsett väder och vind? Kanske tycker du om att klippa gräs, plantera blommor, kratta och göra fint? I så fall tycker vi att du ska fortsätta läsa. Just nu söker vi på kyrkogårdsförvaltningen nämligen sommarungdomar inför sommaren 2024.

Att sommarjobba på kyrkogården skiljer sig lite från många andra jobb, förutom att hålla kyrkogården i trim så kommer du också att möta många olika människor under din arbetsdag. För det mesta kommer dagarna säkerligen att bestå utav skratt och en härlig gemenskap med dina kollegor och kanske även ett trevligt samtal med en och annan besökare. Men eftersom det är en kyrkogård du jobbar på så innebär det också att du kommer att träffa på människor i sorg och då är det viktigt att kunna visa dem hänsyn och respekt.

Arbetet på kyrkogården kan variera från dag till dag men arbetsdagen i stort är alltid uppstyrd och organiserad med fasta tider för rast, lunch och arbete.
Tycker du att beskrivningen låter intressant och tror att det skulle passa dig?

Dessa sommarjobb finns under sommarperioden 2024:

By kyrkogård

v 22-v29 (27maj -26 juli, 2 tjänster)
v 27-v34 (17 juni-23 augusti, 2 tjänster)

Svanskog kyrkogård

v22-v29 (27 maj-26juli)
v27-v34 (24 juni-23 augusti)

Långserud kyrkogård

v 26-v33 (17 juni-9 augusti)

Gillberga kyrkogård

v 22-v29 (27 maj-26 juli)
v 27-v34 (24 juni-23augusti)

Kila kyrkogård

v26-v33 (17juni-16 augusti)

Tveta kyrkogård

v22-v34 (27 maj- 23 augusti)

Botilsäter kyrkogård

v26-v33 (17 juni-16 augusti)

Bro kyrkogård

v26-v33 (17 juni-16 augusti)

För att sommarjobba hos oss på kyrkogårdsförvaltningen måste du ha fyllt 18 år, ha körkort och kunna jobba hela den period du söker.

Din ansökan vill vi ha senast den 31 mars 2024
på e-post: ansokan.saffle@svenskakyrkan.se

Märk din ansökan med SOMMARJOBB 2024 i rubrikfältet och ange till vilken kyrkogård samt period du söker.
OBS! Vi tillsätter tjänsterna löpande.

Frågor?
Har du några frågor om arbetet eller något annat som gäller begravningsverksamheten är du välkommen att kontakta By kyrkogårdsförvaltning via kontaktuppgifterna nedan.

Katarina Bjerker, Kyrkogårds och Fastighetschef tel: 0533-691311
Tommy Torstensson, Kyrkogårdsmästare tel: 0533-691357

E-post: by.kyrkogard@svenskakyrkan.se

Virtuellt besök på kyrkogården

Se dig omkring på någon av våra 13 kyrkogårdar.

En vandring fylld av minnen

Våra kyrkogårdar vårdar personliga minnen och ett gemensamt kulturarv. Kyrkogardsvandring.se är en plats där människor som lämnat oss får nytt liv. Följ med på en vandring på våra olika kyrkogårdar i Säffle pastorat och gör en tidsresa till svunna tider.