Pastorsexpedition

På pastorsexpeditionen kan du beställa en kondoleans, boka tid för dop och vigsel samt lokalen för dopkalaset eller bröllopsfesten.

Dop

Dopet handlar om ett erbjudande. En möjlighet att leva i relation med Gud. En chans att få utan att behöva ge tillbaka. I dopet förenas du med någon som alltid tar emot dig, förlåter dig och ser dig som du är.

Bröllop

I nöd och lust. Gratulerar! Nu börjar en spännande tid av planering, förberedelser och mycket annat som hör bröllopet till. Många frågor kommer att dyka upp medan drömmen hägrar om hur just ert bröllop ska vara.

Kondoleanser

Kondoleans

Uttryck ditt deltagande genom en kondoleans. När man skickar en kondoleans skänker man samtidigt en gåva till ett välgörande ändamål.

Uthyrning

Lokaler inom Säffle pastorat upplåts till kyrkans medlemmar samt till myndigheter, föreningar och företag vars stadgar och syften är förenliga med Svenska kyrkans tro och värderingar.

PASTORSEXPEDITIONEN

Telefon växel: 0533-69 13 00