Ordningsregler

Ordningsregler/Minneslista - hyra av församlingslokaler och kök

För att alla hyresgäster skall trivas gäller följande ordningsregler:

• Nycklar hämtas och lämnas på pastorsexpeditionen i Säffle, eller efter överenskommelse med tjänstgörande vaktmästare på plats. Nycklar återlämnas senast påföljande vardag efter samlingen till personal/pastorsexpedition som kvitterar mottagandet.
  • Hyresgästen har endast tillträde till lokalen under angiven tid. Dukning kan eventuellt ske dagen före, efter överenskommelse med pastorsexpeditionen som kontrollerar att ingen annan verksamhet är igång under denna tid.
  • Lokalerna är larmade, instuktioner fås via pastorsexpeditionen.
  • Brandsläckare finns, se utrymningsplanen som finns för lokalen.
  • Församlingen tillhandahåller porslin, glas, tillbringare, bestick, termoskannor, ljusstakar, kylskåp samt kaffebryggare. Stearinljus och servetter ingår ej.
  • Lokalerna är rök- och alkoholfria! (Med alkohol avses drycker med 18 år som åldersgräns för inköp)
  • Diskning kan ske i diskmanskinen. Instruktion finns i anslutning till diskmaskinen. Bestick och glas torkas gärna med handduk för att slippa ”ränder och droppar”.
  • Städning ingår inte i hyran. Städmaterial finns på angiven plats. Pastoratet förbehåller sig rätten att ta ut kostnad för städning om lokalen lämnats i ostädat skick.
  • Efter samlingen återställs allt till sin plats och lokalerna lämnas i samma skick som de togs i bruk. Ljusen släcks och dörrarna låses. Oftast är ni ”sist i huset”.

Med vänlig hälsning

Svenska kyrkan i Säffle