Större dopklänning

Har barnen hunnit bli för stora för de vanliga dopklänningarna? Nu har vi en Dopklänning i storlek 92 som finns tillgänglig att låna i samband med dop.

Bild på den nya dopklänningen i storlek 92.
Foto: Magnus Borg

Det är vår duktiga församlingsassistent Julia Karam som sytt den fina dopklänningen.

Bilde på den broderade text som finns på en dopklänning.
Broderi på dopklänning Foto: Magnus Borg

Många har valt att skjuta upp sina dop under coronapandemin, eftersom det inte har gått att samla alla som de vill ska närvara. Barn växer fort och även en lång dopklänning kan bli för trång i ärmarna. Därför är vi så glada för en dopklänning som passar lite större barn.

Två bilder på den nya dopklänningen i storlek 92.
Två bilder på den nya dopklänningen i storlek 92. Foto: Magnus Borg

Välkommen till världen

Varje litet barn som föds är ett av livets vidunderliga mirakel. Piteå församling vill vara med och hälsa detta lilla liv välkommen till världen med en gåva.

Bild på den nya dopklänningen i storlek 92.

Större dopklänning