Barn och familj

Jesus sa: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de." Församlingens barnverksamhet är riktat till alla barn i Perstorps kommun. För aktuell info, håll koll på vår Facebook-sida och kalender.

TGIT

Något av det viktigaste vi kan ge våra barn är tid på barnens villkor! För de små barnen finns Thank God It`s Tuesday!
Här kan du som vuxen med barn (0-3 år) träffa andra vuxna och barn, utbyta erfarenheter och prata om vardagens viktiga och mindre viktiga saker och händelser. Här träffas vi för glädje, dans, pyssel och fika (vi bjuder) samt avslutar med en liten sångstund.

Vi träffas tisdagar 10-12 på prästgården (ingång från Tjäderstigen).
Ingen föränmälan behövs. Frågor och funderingar? Ring Valeska Holmgren 0702-29 41 91.
Välkomna!

After school

För dig som går i årskurs F-5. Vi träffas i prästgården (Oderljungavägen 36). Här träffas vi för att äta mellanmål, pyssel, lek, rörelse och glädje!

De olika grupperna:

F-1 Tisdagar 13.30-15.00

2-3 Torsdagar 13.40-15.10

4-5 Onsdagar 13.45-15.15

Föranmälan krävs till valeska.lagos@svenskakyrkan.se
Begränsat antal platser.
Har ni frågor och funderingar ring Valeska Holmgren
0435-348 12 eller 070-22 94 191.

Barnkören HAPPY

Barnkör Foto: Johannes Frandsen

I Perstorps församling finns för närvarande en barnkör för årskurs F-3 som heter HAPPY.

Vi övar onsdagar kl. 13.40-14.20. Vi sjunger både svängiga och lugna låtar, ibland sjunger vi på andra språk än svenska och vi har kul tillsammans!

Ett par gånger per termin sjunger vi på gudstjänst i kyrkan. Just nu är kören full, men kontakta Julia för att sätta upp dig på väntelista!

Telefon: 0722-31 40 15 eller e-post:
julia.ljungstrom-caunt@svenskakyrkan.se