Ungdomskör

Sävedalens ungdomskör

från 13 år
• Onsdagar 19.30-21.00 i Sävedalens kyrka och församlingshem
Hösten 2023│30 aug-20 dec.
Våren 2024│Start 17 jan
Till ungdomskören är alla sångsugna välkomna, både killar och tjejer!
Kören består av 25-30 sångare i blandade åldrar som ses och repar en gång i veckan. Vi sjunger regelbundet på gudstjänst, gör musikaler och konserter och åker ibland på läger och resor. Då och då händer det att körmedlemmarna får individuella sånglektioner. Efter repen på onsdagar brukar vi också hänga kvar för att fika och umgås en stund.
Och du - kolla in videon med oss ”Fight on Fighter”!
Kontakt och anmälan:
Maria Wall
031-340 42 84 │0761-42 52 49
E-post • maria.wall@svenskakyrkan.se

VOX NOSTRA - Sävedalens vokalensemble

• Onsdagar 17.45-19.15 i Sävedalens kyrka
Från 10 april: 18-19.30 i Ansgarskyrkan
Våren 2024│start 17 jan
Vox Nostra är en vokalensemble för dig med god körvana och som är i åldern 20-30 år. Ensemblen har 15-16 sångare och sjunger blandade musikstilar. Vi repar en gång i veckan, 10 veckor per termin och har fyra uppsjungningstillfällen per år.
Just nu söker vi särskilt tenorer och basar, då vi önskar utöka dessa stämmor i höst, men det går även bra att söka om man är alt eller sopran. Hör av dig så ses vi och tar reda på om ensemblen skulle passa dig!
Kontakt och anmälan:
Maria Wall
031-340 42 84 │0761-42 52 49
E-post • maria.wall@svenskakyrkan.se

Anders Ewaldz
031-340 42 89│0709-27 63 33
E-post • anders.ewaldz@svenskakyrkan.se

Följ oss på Instagram:
VOX NOSTRA - Sävedalens vokalensemble

Lyssna på oss - så här kan det låta (YouTube):
Luciasång
Frid på jorden

Vad är det bästa med Sävedalens ungdomskör?

Timea Degerman:
-Det är gemenskapen, att träffa människor. Man får verkligen vara sig själv och alla har kul. När man kommer hit släpper man allt annat och fokuserar bara på att ha roligt.

Rebecca Johansson:
-Körerna har funnits med hela livet. Gemenskapen är speciell här och har betytt mycket. Det är en skön plats. Åldern spelar ingen roll, utan alla hänger med varandra.

Dorothea Jonasson:
-För mig har kören varit ett lugn och en trygghet. När det är stressigt i skolan så kan man släppa det när man kommer hit. Det ger energi att vara här.

Sävedalens församlingshem

Sävedalens församlingshem │ Titta runt i lokalen
Östra Fjällvägen 5, Sävedalen │Busshållplats •Skolvägen

Sävedalens kyrka