Här bokar du enkelt ditt dop!

Välkommen att boka ditt dop i Orsa församling! Här finns Orsa kyrka, Skattunge kyrka och Hornberga kapell. Det vanligaste är att vi döps i kyrkor. Det går lika bra att välja en plats som är speciell för just er och ha dopet där. Då blir den platsen kyrka i stunden. Det kan vara hemma eller någon annanstans, inomhus eller utomhus. Vi har tider för dop lördagar och söndagar kl. 13.00 och 15.00, tiderna kan variera något beroende på val av kyrka. Det går också bra att ha dopet en vardagskväll eller i samband med en högtid.

Välj plats för dop:

Den som vill kan låna dopklänning och vara i församlingshemmet och ha dopkalas gratis.

Vill du låna församlingshemmet för dopkalas?

Om du vill låna dopklänning, fyll i nedan vilken dopklänning du vill låna. Bilder på dopklänningarna hittar du här: https://www.svenskakyrkan.se/orsa/dop

Personuppgifter DOPKANDIDAT

Dopkandidat, är den som ska döpas. Vi behöver för- och efternamn och ett fullständigt personnummer. Om ni är flera som vill döpas på samma tid (t ex syskon), fyll i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål/kommentarer”.

VÅRDNADSHAVARE 1

Om dopkandidaten är under 18 år och ni är två vårdnadshavare behöver ni vara överens om att dopet ska ske och vi behöver för- och efternamn och personnummer på båda vårdnadshavarna. Vi behöver också en e-postadress och ett telefonnummer till en av vårdnadshavarna.

VÅRDNADSHAVARE 2

För att förfrågan skall kunna fullföljas krävs att ett fullständigt personnummer och för- och efternamn registreras på båda vårdnadshavarna. Om det bara finns en vårdnadshavare kan samma personuppgifter fyllas i två gånger.

När din bokningsförfrågan skickats till oss återkommer vi inom 2 arbetsdagar med ett bekräftelsemail efter att vi gjort en avstämning för att se att önskat datum för dop är ledigt och först då är bokningen definitiv. I god tid inför dopet blir ni sedan kontaktad av prästen för dopsamtal.