Foto: FeeLoona/Pixabay

Öppet hus i Örgryte församling

Små och stora - från bebisar och uppåt - är välkomna till öppna förskolan Öppet hus. Vi har under terminerna öppen barnverksamhet på tisdagar i Örgryte församlingshem och på torsdagar i Skårs kyrka.

Öppet hus - 0-3 år

Här möts vi vuxna och barn i all enkelhet för att leka och prata med varandra. Vi har också en samling med sång, bön och tänt ljus. Möjlighet till en lättare fika finns också. Naturligtvis är äldre syskon också välkomna.
Ingen anmälan för deltagande.

Tisdagar kl 10.00-11.30 i Örgryte församlingshem  Start 16/1
Torsdagar kl 14.00-15.30 i Skårs kyrka Start 18/1

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Örgryte pastorat

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker tradition och ett tillfälle för glädje och fest.