Konfirmation

Konfirmandtiden är ett tillfälle för dig att fundera och växa kring frågorna om Gud och Jesus, om tron, meningen med livet, ont och gott, kärlek och relationer, livet och döden. Du får chansen att upptäcka mer om dig själv och växa, inte bara på längden utan också som människa.

Svenska kyrkan i Norra Billing bjuder in alla elever i skolår 8 att delta i konfirmandgrupperna och få möjlighet att fundera över vad kristen tro egentligen är och vad den innebär. Konfirmandgrupperna är öppna också för dig som inte är döpt eller medlem i Svenska kyrkan. De konfirmander som inte är döpta döps under konfirmandtiden. Undervisningen avslutas med konfirmationsgudstjänst i kyrkan.

Vi informerar om konfirmationläsningen i slutet av 7:an och skickar ut inbjudan inför hösten i 8:an.

Läs mer om att bli konfirmand här.