Foto: Magnus Aronson /Ikon

Kyrkis - kyrkans barntimmar

Välkomna till kyrkans barntimmar i Kyrkstugan i Nordmaling! Här träffas vi, leker, fikar och har roligt tillsammans.

Ingen av våra barngrupper är lika välkänd som barntimmarna. I årtionden har vi i Nordmaling och nästan varje församling runt om i hela Sverige samlat barn i åldrarna 4-6 år till några timmars äventyr varje vecka.

På Kyrkis får barnen leka, pyssla, sjunga och ha roligt. Det är frukt- och sagostund men också en stunds andakt på barnens villkor. Vi lär oss tillsammans om världen, medmänsklighet, egenvärde och om vad kristen tro är.

Till Kyrkis måste man anmäla sig. Skicka en intresseanmälan via formuläret längre ner på sidan så kontaktar vi dig inom kort.

Dagbarnvårdarna i Nordmaling och personalen på förskolan Skogsdungen följer barnen till barntimmarna. Vi följer barnen tillbaka till Skogsdungen efteråt. Har du annan barnomsorg eller om du är hemma med ditt barn behöver du lämna och hämta själv.

Ibland är vi ute och leker så medtag alltid kläder för utomhusbruk. Barnen får själva ta med sig sin favoritfrukt.

Var och när

VT-2024 startar Kyrkis den 23 januari.

KYRKSTUGAN NORDMALING
Tisdagar 13.00-15.00

Intresseanmälan

Anmäl ditt barn här. Vi kontaktar dig så snart vi tagit emot din anmälan.

Svenska kyrkan/Nordmalings församling behandlar personuppgifterna enligt reglerna i GDPR. Uppgifterna lagras bara så länge de behövs för deltagande i gruppen eller uppföljning av den. Personuppgifter kan delas med tredje part i de fall det är nödvändigt för att genomföra den aktuella gruppens verksamhet.

Ledare