KONFIRMAND

Nyhet Publicerad Ändrad

Året du fyller fjorton erbjuds du att konfirmera dig i Svenska kyrkan. Att konfirmeras innebär att man bekräftar sitt dop. Är du inte döpt kan du göra det under konfirmandtiden.

Vill du träffa nya kompisar och ha kul med andra ungdomar? Vill du lära dig mer om dig själv och andra? Har du funderat på att konfirmera dig?

Vi tycker verkligen att du ska hänga på. Du är inte ensam... Det är ca 120 ungdomar i Karlshamns kommun som konfirmerar sig varje år.

Vi åker på läger, har kul tillsammans. Vi pratar om vad som är smått och stort i livet, om kärlek , glädje, sorg, saknad och om livets mening. Vi pratar och diskuterar Bibeln och kyrkan.

Konfirmation är att ha roligt och att träffa kompisar!

LISEBERGSKONFIRMANDER 2024
Mellan den 13 juni -29 juni träffas vi som dagläger utan övernattningar med utgångspunkt från Mörrums församlingshem. Konfirmandgruppen för dig som vill njuta av sommaren, tycker om att göra roliga aktiviteter och samtidigt få utforska vad kristen tro är för just dig!

En av dagarna kommer vi att åka på bussresa till Liseberg. Resan är gratis!

Upptakt: 3 dec 2023
Julträff: 17 dec 2023.