Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Markaryd

Alla är välkomna att döpas- barn, unga och vuxna. I dopet får du ett löfte om att vad som än händer så kommer Gud alltid att finnas med dig.

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Konfirmation

Konfirmation betyder bekräftelse - Gud bekräftar dig och du får möjlighet bekräfta ditt dop

En brudgum trär vigselringen på sin blivande frus finger.

Vigsel och bröllop

Välkomna att gifta er i Svenska kyrkan Markaryd. I vigseln säger man ja till livslång gemenskap med varandra och ger varandra äktenskapets löften.

Begravning

En begravning i kyrkan ger dig möjlighet att ta avsked, samtidigt som den tar fasta på det kristna hoppet om uppståndelse och evigt liv.