Annika Larsson blir kyrkoherde i Lundby församling

Nu vet vi vem som blir nästa kyrkoherde i Lundby församling! Annika Larsson, som idag jobbar i Borås pastorat, har erbjudits och tackat ja till uppdraget. Det berättar kyrkorådets ordförande Karin Greenberg Gelotte.

Vi har goda nyheter för vår församling. Den 1 september kan vi välkomna Annika Larsson som kyrkoherde.

Kyrkorådet beslutade enhälligt att erbjuda henne uppdraget vid sammanträdet den 12 juni och till vår stora glädje accepterade hon.

Annika Larsson är idag komminister och chef för utveckling, kommunikation och samhälle i Borås pastorat, men hon har även drygt tio års erfarenhet som kyrkoherde för Älvsborgs församling, där hon arbetade fram till 2015. Under sin tid i Älvsborgs församling var Annika Larsson även kontraktsprost. Innan hon blev kyrkoherde i Älvsborg arbetade Annika på stiftskansliet som biskopens adjunkt.

Karin Greenberg Gelotte
Ordförande i Lundby församlings kyrkoråd