Palveleva puhelin avaa chatin ja nettikirjeen

Palveleva puhelin siirtyy digiaikaan ja avaa palvelun myös verkossa. Marraskuun alusta päivystäjän kanssa voi viestiä chatin ja nettikirjeen välityksellä.

Palvelevan puhelimen nettikirje on avoinna vuorokauden ympäri. Nettikirjeeseen saa vastauksen 24 tunnin kuluessa. Torstaisin ja sunnuntaisin klo 18–20 voit myös chattailla Palvelevan puhelimen päivystäjän kanssa. Puhelin päivystää joka ilta klo 21-23. Päivystäjät ovat sitoutuneet vaitioloon.

– Elämme aikaa, jossa monet ovat tottuneet viestimään sosiaalisessa mediassa. Siellä jaetaan ajatuksia ja tunteita, sanoo Eeva-Liisa Kettunen, Palvelevan puhelimen kansallinen koordinaattori.

– Kirjoittaminen voi joskus olla helpompaa kuin toisen kanssa puhuminen.

Palvelevaan puhelimeen 020-26 25 00 voi soittaa joka ilta klo 21–23.
Chatti on avoinna torstaisin ja sunnuntaisin klo 18–20 www.svenskakyrkan.se/palvelevapuhelin

Nettikirjeeseen vastataan 24 h kuluessa. https://www.svenskakyrkan.se/palvelevapuhelin

Päivystäjällä on vaitiolovelvollisuus.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Samtalsstöd

När livet är svårt kan du höra av dig till Svenska kyrkan och be att få prata med en präst eller en diakon. Det är kostnadsfritt och du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan. Vi finns här för dig oavsett ålder och livssituation.