Stöd och hjälp

Ibland är livet långt ifrån enkelt. När du av någon anledning behöver hjälp finns Svenska kyrkan där för dig. Här i Luleå erbjuder vi bland annat kostnadsfria stödsamtal, hembesök, anhörigstöd, stöd i kontakter med myndigheter, krissamtal, och ekonomiskt stöd för den som har det svårt. Vi har tystnadsplikt och det kostar ingenting. Tveka inte att kontakta oss när du känner att du behöver det.

Mer information samt kontaktuppgifter hittar du på respektive församlings sidor.

Luleå domkyrkoförsamling
svenskakyrkan.se/luleadomkyrko/diakoni

Nederluleå församling
svenskakyrkan.se/nederlulea/diakoni

Jourhavande präst

Om du ringer 112 kan du fråga efter Jourhavande präst. Du blir då kopplad till en präst inom Svenska kyrkan. Den du talar med har tystnadsplikt. Jouren är öppen varje dag mellan kl. 21.00-06.00

Du kan även nå jourhavande präst genom vår chatt, måndag till torsdag kl. 20-24, eller skriva ett digitalt brev som besvaras inom 24 timmar. Uppgifterna krypteras och säkerheten vid chatt och digitalt brev är lika stark som när du ringer.

Läs mer på svenskakyrkan.se/jourhavandeprast