Predikoturerna upphör

Från och med 1 januari 2022 slutade Svenska kyrkan i Luleå att annonsera predikoturer i lokaltidningarna.

(Ur Kyrknyckeln nr 4 2021)

Från och med 1 januari 2022 slutar Svenska kyrkan i Luleå att annonsera predikoturer i lokaltidningarna. Skälet till kyrkorådens beslut är för höga kostnader i förhållande till hur många som läser dessa. Sedan många år publiceras predikoturerna på församlingarnas webbplatser och de finns även tillgängliga via appen Kyrkguiden.

Prenumerera på utskick

Du som fortfarande vill ha predikoturer kan prenumerera på ett utskick via e-post. Kontakta den församling du tillhör för att börja prenumerera:

Luleå domkyrkoförsamling, tel. 0920-26 48 60
luleadomkyrko.bokning@svenskakyrkan.se

Nederluleå församling, tel. 0920-27 70 00
nederlulea.forsamling@svenskakyrkan.se

Det räcker att meddela den församling du tillhör om du vill ha predikoturer från båda församlingarna.

Kyrkguiden

Med Svenska kyrkans mobilapp Kyrkguiden kan du hitta till Svenska kyrkan med hjälp av mobiltelefonen. Du kan också se vad som händer i kyrkan och planera gudstjänster och annat som du inte vill missa. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android. I appen hittar du också församlingarnas kalendrar, mer information om kyrkorna och kontaktuppgifter.
Läs mer om appen Kyrkguiden (länk till Svenska kyrkans webbplats)