Eskatologipodden

Lyssna på podden här!

Klicka på knappen för att komma till alla avsnitten. Där kan du även prenumerera på podden.

Till podden!

Eskatologi är kyrkans reflektion om det yttersta: döden, domen, himmel och helvete, liksom den yttersta tiden med Kristi återkomst och allt som är relaterat till den. Vågar vi närma oss dessa saker utan att hamna i rena spekulationer, eller skall vi lämna det därhän?
Jag tror att vi gör klokt i att närma oss det, och göra det på god grund – så långt det är möjligt. Trots allt skall vi alla dö, och behöver redskap för att hantera detta faktum. Den kristna tron är präglad av hoppet, riktad framåt mot människans och hela skapelsens fullkomning i Gud. Målet hjälper oss att förstå vem vi är, här och nu.

I podden intervjuar Bo Westergaard, komminister i Frillesås församling, olika personer som har något att bidra med till denna reflektion.
Nya avsnitt kommer i den mån som tiden medger, så prenumerera gärna på kanalen för att få notiser om när nya avsnitt ligger ute.