de vise männen som rider på kameler och följer stjärnan
Foto: Pixabay

Jakten på stjärnan

Årets julvandring för skolor 2020

Kring jul brukar vi bjuda in åk F-2 från skolorna i församlingen till en julvandring som handlar om den första julen. I år gick detta inte att genomföra och vi gjorde därför en digital variant istället.

De klasser som skulle kommit till oss fick förtur till denna digitala variant men nu öppnar vi upp den för fler. Den är anpassad för åldrarna 6-8 år men kan självklart ses och uppskattas av alla. Så välkommen att följa med i Jakten på stjärnan!

Filmen är upplagd som en tipspromenad, där berättelsen är varvad med frågor. Vi går igenom instruktionerna lite snabbt i filmen, men var noga förberedda med papper och penna när ni startar filmen. Efter att varje fråga är ställd har ni cirka 8 sekunder på er att svara på frågan. Om ni behöver längre tid kan ni pausa filmen tills alla har hunnit svara.

Tipstalonger och facit hittar ni här på sidan som ni kan ladda ner och printa.

Lycka till!

Om ni har frågor eller funderingar är ni hjärtligt välkomna att höra ev er!