Fastesamtal

en samtalsgrupp för dig som vill fördjupa dig i fastetiden.

Välkommen att samtala kring ärkebiskopens fastebok ”Rötter och krona”. Den är skriven av författaren Ylva Eggehorn. Om boken skriver bokförlaget Verbum.

” I Bibeln är träden den genomgående djupa andrastämman som låter oss förstå att människan inte är ensam i Guds skapelse. Genom poesi och prosa förmedlar Ylva Eggehorn trädens hoppfulla budskap: sörj ordentligt så att det blir plats för något nytt, spara på krafterna så att du kan rusta dig och ladda om, sluta jaga näring där den inte finns, gå på djupet så att du kan växa. Du kan återfå dina rötter, din krona.”

I samband med första träffen delas boken ut till deltagarna. Vi träffas följande tisdagar kl. 19.00-ca kl. 21.00 i församlingshemmet i Löddeköpinge:

3 mars, 10 mars, 17 mars, 24 mars, 31 mars, 7 april, 14 april.

Anmälan och frågor görs till Eva Hejde, tel. 0733 – 75 56 41 eller eva.hejde@svenskakyrkan.se