Digital förbönskorg

Bibeln uppmanar oss att be för varandra och bära varandras bördor. Det vill vi göra! Vi tror att Gud hör bön när vi ber i Jesus namn. Här kan du skicka din förbön till oss!

Vår tro är att Gud verkar i den naturliga världen som vi kan förstå men att Gud också påverkar skeenden på sätt vi inte kan förklara (Salomos vishet 7:15-22). Gud upprättar oss människor på olika livsområden genom vänskap, sjukvård, samtal och på andra sätt. Jesus uppmanade sina lärjungar att komma till honom med alla sina bekymmer. Det kan vi göra också genom bönen för oss själva och för andra. Ingenting är naturligare än av vi som kristna ber för varandra. Vi förespråkar en hållning där vi samtidigt som vi ber söker de lösningar som mänsklig erfarenhet och kunskap erbjuder, t ex medicin, ekonomisk rådgivning, träning. Gud verkar i allt (Jer. 29:11ff, Fil. 4:6ff;.

Din bön skickas här till mig, präst Jörgen Eklund som leder förbön över din bön på torsdagkvällens mässa. Jag läser inte upp ämne eller innehåll och du är givetvis anonym.

Du kan givetvis också lämna en skriven bön en pastoratets brevlåda. 

Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor

Matteus 11:28

Be en bön för det nya året

På bönewebben kan du tända ljus och be en bön. Dela en önskan eller be en bön för det nya året.

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.