Syntolkning: tre personer sitter i soffgrupp. Ett stort och ett litet kamerastativ syns i förgrunden. Många sladdar.
Foto: Judit Warpe/Lagunda

Samtal i Åkermanska hörnan

Åkermanska hörnan i Kyrkstugan inbjuder till möten och samtal. Här kommer det att bli tillfälle till många goda möten på plats efter pandemin. I väntan på dessa har vi spelat in när några medarbetare suttit ner till samtal i Åkermanska hörnan.

Samtal i Åkermanska hörnan är en serie inspelade möten och samtal i Kyrkstugan. Kyrkoherde Carin Åblad Lundström bjuder in några av medarbetarna i församlingen till samtal om drivkrafter och om vad som är viktigt i deras liv. Thomas Cervin agerar husband och spelar musik som gästerna valt ut.

Samtal mellan Carin och Stina

Samtal i Åkermanska hörnan mellan kyrkvaktmästare Stina Smibacker från Biskopskulla och kyrkoherde Carin.

Samtal mellan Carin och Thomas.

Samtal mellan Carin och Thomas

Samtal i Åkermanska hörnan mellan musiker Thomas Cervin och kyrkoherde Carin.

Samtal mellan Carin och Patrik

Samtal i Åkermanska hörnan mellan kyrkvaktmästare Patrik Granat (som ofta återfinns vid soppgrytorna) och kyrkoherde Carin.

Samtal mellan Carin och Maria

Samtal i Åkermanska hörnan mellan "säsongaren" Maria Karlsson, en del av arbetslaget på kyrkogård, och kyrkoherde Carin.

Samtal mellan Carin och Karin

Samtal i Åkermanska hörnan mellan Karin Liliequist, konfirmandansvarig i församlingen, och kyrkoherde Carin.