Foto: IKON

Pilgrimsvandring

Nyfiken på en vandring för kropp och själ? Vi ordnar regelbundna pilgrimsvandringar. Aktuella datum finns i webbkalendern.

Årshjul för pilgrim i Kungälv-Ytterby

Årshjul för pilgrimer i Kungälv-Ytterby

Här ser du vilka vandringar som återkommer varje år i Kungälv-Ytterby församling.

Undrar du något om pilgrimsvandring?

Är pilgrimsvandring något för mig? Hur gör jag om jag vill prova på att vandra? Här kan du kontakta ansvarig präst Jonas Edsberger.

Sankt Halvardsleden

Sankt Halvardsleden är en planerad pilgrimsled från Bohus Fästning, via Kungälvs kyrka, Kastalakyrkan, Sankt Halvards kyrkoruin och Ytterby kyrka.

#kyrkanochjag: Om pilgrimsvandring

Att pilgrimsvandra är som att gå på livets väg. Carina Frykman delar sin berättelse om pilgrimsvandring. Du kan dela din berättelse under hashtag #kyrkanochjag.

Pilgrimsvandring

Pilgrimsvandringar i Göteborgs stift

Att vandra i en lagom lunk, hinna med att se och uppleva utmed vägen, att tänka en tanke till slut. Att få möjlighet att tala med medvandrare men även kunna gå tillsammans i tystnad. En pilgrimsvandring är välgörande för både kropp och själ.

Ett led människor går på en stig bland lövträd.

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.