Julbasar 24 nov. kl.15-18, 25 nov. kl. 11-17, 26 nov. kl. 11-16.

Illustratör: Anna Bayer

Julbasar i Svenska kyrkan i Köpenhamn

Helgen före första advent är det dags för Julbasar i Svenska kyrkan i Köpenhamn. Det är lika fantastiskt varje gång att få bjuda välkommen in.

Basarens stora utval

Vad hittar du var!

Alla intäkter går 100% till Gustafskyrkan

H.K.H. Prinsesse Benedikte

Innan vi öppnar dörrana för årets basar kommer H.K.H. Prinsesse Benedikte på besök och öppnar basaren officielt.

Kön framför kyrkan 2016

Många vill gärna besöka julbasaren. Det finns plats till alla. Det finns mycket plats på söndag.

Donationer och sponsorat

Vill du eller ditt företag bidra till Gustafskyrkans fortlevnad? Vi välkomnar alla bidrag till vår julbasar och är tacksamma för minsta bidrag! På detta sätt stödjer du vår verksamhet och möjliggör att vi kan fortsätta vara ett andligt och socialt center för svenskar i Danmark. Det finns möjlighet att t ex skänka mat och dryck till vårt café eller bidrag i form av vinster till våra lotterier. Tyvärr kan vi inte ta emot böcker och möbler. Kontakta oss gärna: tlf 3315 5458, mail: kopenhamn@svenskakyrkan.se

Vi behöver varor till Fyndboden

Vi söker t. ex. gamla julsaker, smycken, mässing,keramik och leksaker (dock ej i plast). Tyvärr kan vi inte ta emot kläder, skor, elektriska artiklar, dvd, cd och vhs. ---- Kontakta oss gärna, även gällande dödsbon: Anna Bayer, annak.bayer@icloud.com , mobil 3140 6010 eller via kyrkans mail kopenhamn@svenskakyrkan.se.

Är du kreativ?

Vill du hjälpa till med att göra varor till vår julbasar? Kan du baka? Eller sticka, virka, sy, pyssla, snickra, sylta eller något annat spännande. Så är du välkommen att höra av dig till Anna Bayer. (Annak.bayer@icloud.com)

Önsketrädet

Är det något du saknar på basaren? Något vi kan göra bättre? Du har möjlighet att skriva några rader och hänge upp det på ÖNSKETRÄDET som kommer att stå i Gustafskyrkans kyrkrum under basaren.

Julbasar 2022 Foto: Filmplus