Gustafskyrkan - koppartryck

Svenska Gustafskyrkan

Tro - Öppenhet - Hopp

Förutom information på vår hemsida finns vi även på Facebook där vi kommunicerar med våra församlingsbor och alla som är nyfikna.

Varje månad mailar vi ut ett nyhetsbrev till alla som är intresserade. Maila oss din e-postadress så skickar vi gärna vårt nyhetsbrev eller kom gärna på besök så får du ett pappersexemplar.

Vill du veta mer om aktuella aktiviteter och verksamheten i Gustafskyrkan?

Förutom gudstjänster och aktiviteter för församlingen besöker många vår kyrka varje år - grupper, familjer, individer - välkommen du också att kontakta oss och besöka oss invid Kastellet i Köpenhamn!

En gammal järnvägsväxel bredvid en snöig tågräls.

Kyrkostyrelsen har fattat beslut om Svenska kyrkan i utlandets framtid

Under ett antal år utreds verksamheterna i Svenska kyrkan i utlandet. Målet att arbetet ska vara hållbart och bedrivas långsiktigt, utifrån de ekonomiska och organisatoriska möjligheter Svenska kyrkan har.

Gå på upptäcktsfärd ...

Vi kommer då och då skriva om Gustafskyrkans historia och inventarier.

Gustafskyrkans historia

En spännande historia med långa anor i Danmark. Svenska Gustafsförsamlingen i Köpenhamn grundades 1901, och 1911 invigdes Gustafskyrkan under närvaro av svenska och danska kungahuset.

Grön kyrka !

Gustafskyrkan är nu GRÖN KYRKA - nu även med grön ström !

Gästrum

Funderar du på ett kortare besök i Köpenhamn? Gustafskyrkan har två små gästrum som vi gärna hyr ut.

Uthyrning av folkdräkter

Gustafskyrkan hyr ut folkdräkter till privatpersoner eller företag för representation, personliga högtider eller kulturhistoriska evenemang.

Biblioteket

Gustafskyrkans bibliotek består av ca 1300 böcker, främst svenska författare men det finns också en del utländska författare i svensk översättning. Biblioteket är öppet under kyrkans öppettider och du som medlem får gärna låna hem en bok.

Hyra lokal

Hos oss finns möjlighet att hyra rum för möten eller event och catering av mat och dryck.

Series Pastorum

NILS WIDNER 1912-1914