Frälsarkrans
Foto: IKON, Emma Dahlbäck

Konfirmation

Betyder bekräftelse – bekräftelse av ditt dop och av dig

Det år du fyller fjorton bjuder Svenska kyrkan in till konfirmation

Konfirmationstiden är en resa in i dina innersta tankar och funderingar, och vill ge dig mod att stå upp för att alla människor är värdefulla.

Den handlar om tro, hopp, kärlek och om livet, och du kommer att träffa många nya vänner.

För att få konfirmeras ska du vara döpt och medlem i Svenska kyrkan eller annan evangelisk-luthersk kyrka, om inte kan du döpas under konfirmationstiden.

Här kan du läsa om våra olika konfirmationer och anmäla dig till någon av grupperna år 2023.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.