Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Norrstrandskyrkan

Här hittar du café, sopplunch, regnbågsmässor, körer, gudstjänster och engagerade människor. Här finns plats för dig också.

Öppen förskola Norrstrandskyrkan

Tisdagar 14.00-16.00. För barn 0-6 år i sällskap av vuxen. Uppehåll vecka 9. Varmt välkommen!

Lunchmusik och soppa i Norrstrandskyrkan

Tisdagar kl. 12.00. Börjar med ett musikprogram i kyrkan, därefter äter vi soppa tillsammans i Mariasalen.

Barnrytmik/sång på Norrstrand

Välkommen till sång och rytmik med ditt barn torsdagar kl 11.00 i Norrstrandskyrkan. Start 25 januari.

Vårpromenader på Norrstrand

Välkommen på Vårpromenader torsdagar 11.00 då vi går tillsammans runt Sundstatjärn, Älvkullen eller till Gamla Kyrkogården och upptäcker vårens uppvaknande. Start: 16/5 till 13/6. Ej 6/6.

Morgonmässa med frukost, Norrstrandskyrkan

Sommaruppehåll. Start 6 september. OBS: Ny tid: kl. 9.00. Fira mässa tillsammans med oss onsdagar kl 9:00. Efter mässan bjuds det på frukost i Mariasalen. Varmt välkommen

Skattkistan - kläder som är bra för miljö och plånbok

Skattkistan är öppen tisdagar 11:00-14:00 och 17:00-19.00. Välkommen.

En låda tepåsar står bredvid några muggar med Svenska kyrkans emblem.

Café Titt-in, Norrstrandskyrkan

Välkommen att komma förbi och ta en fika och läs dagens tidning! Varje onsdag och torsdag kl. 11.00-14.00. Ta gärna med ditt handarbete.

Frågequiz på Café Titt in

På onsdagar 11.00 på Café Titt in blir det frågesport med olika teman.

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

#konfakarlstad 23/24

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Om Norrstrandskyrkan

Nära E18 på Norrstrand ligger kyrkan som är ett av Karlstads landmärken. Den har ett vackert kyrkorum och två församlingssalar i anslutning till kyrkorummet.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Kontakt Norrstrands kyrka

Tel: 054-14 14 00, e-post:karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Besöksadress: Drottning Kristinas väg 7, 654 63 Karlstad Församlingens expedition hjälper dig med bokning, information och kontakt med medarbetare.