Bremerska Gårdens fasad.
Foto: Anna Braw

Välkommen till diakonimottagningen

Diakonerna i Svenska kyrkan i Kalmar och på Kalmar Stadsmission har en mottagning för dig som behöver tillfälligt ekonomiskt stöd. Du ringer oss för att boka ett möte!

I början av oktober 2019 öppnade vi diakoner i Kalmar pastorat och på Kalmar Stadsmission en diakonimottagning i Stadsmissionens hus, Bremerska Gården.

Vi har öppet för dig som behöver tillfälligt ekonomiskt stöd – det kan vara till exempel på grund av arbetslöshet, sjukskrivning eller annat inkomstbortfall.

Vi kan

* stötta dig tillfälligt med matkasse (presentkort i matbutik)
* hjälpa dig att ansöka om fondmedel, till exempel för glasögon eller tandvård
* hjälpa dig att ansöka om Stadsmissionens Matsvinnskasse
* hjälpa dig att ansöka om skuldsanering om du befinner dig i en situation där det är den bästa lösningen

Vi tar enbart emot dig som har bokat en tid.

Ring 0480-42 14 30 tisdag-torsdag 09.30–10.30 så kommer vi överens om en tid och en plats!

Britt Jonasson

Heliga Korsets församling

Diakon

Mer om Britt Jonasson

Diakon i Heliga Korsets församling. Samordningsansvarig för Diakonimottagningen och samtalsgrupper för sörjande.

Beate Fotland Axén

Svenska kyrkan i Kalmar