Just nu pågår konfirmation 2023/2024 för alla som är födda 2008 och 2009.

Hösten 2023 startade konfirmation 2023/2024. Den riktar sig till dig som går i årskurs 8 och är född 2008 och 2009.

Hösten 2024 startar nästa konfirmationsår.

Kontakta oss om du är äldre och vill konfirmera dig.

Pågående konfirmationsläsning 2023/2024:

Fredagskonfa

Plats: Församlingshemmet, Kyrkvägen 10, Järna.
Start: 6 oktober.
Tid: En fredag var 5:e vecka 18.00–22.00.
Läger: Augusti 2024.
Konfirmation: 24-25 augusti 2024.
Avgift: Gratis.

Vi träffas en fredagskväll var femte vecka i församlingshemmet i Järna. Under året får vi tid att ses och lära känna varandra och prata om livet, känslor, döden, tankar, Gud, glädje och allt annat som du funderar på. Häng med oss på konfirmation och få ett minne för livet!

Tisdagskonfa

Plats: Församlingshemmet, Kyrkvägen 10, Järna.
Start: 3 oktober.
Tid: Tisdagar varje vecka 16.00–18.30.
Läger: Augusti 2024.
Konfirmation: 24-25 augusti 2024.
Avgift: Gratis.

Träffas du hellre ofta, men kortare tid? Veckokonfan träffas varje tisdag i församlingshemmet i Järna. Under året får vi tid att ses och lära känna varandra och prata om livet, känslor, döden, tankar, Gud, glädje och allt annat som du funderar på. Häng med oss på konfirmation och få ett minne för livet!

Annelie Wagnefors, konfirmationsansvarig
Mail: annelie.wagnefors@svenskakyrkan.se

4 frågor om konfa!

1. Måste jag tro på Gud för att få konfirmera mig?
 – Nej! Men det är bra om du är nyfiken och är beredd på att lära dig mer om Gud, Jesus och kristen tro.

2. Måste jag vara döpt för att få konfirmera mig?
 – Att konfirmera sig betyder att man bekräftar sitt dop. Därför behöver man vara döpt för att få konfirmera sig. Om du inte är döpt under konfirmationens början kommer du att kunna få döpa dig under året.

3. Vad är konfirmationsgudstjänst för något egentligen?
 – Konfirmandtiden avslutas med en konfirmationsgudstjänst. Då får du tillfälle att visa din familj vad du och dina kompisar lärt er under konfirmandtiden.

4. Vad gör man under konfirmand­tiden?
 – Det blir många samtal om livet, döden, kristen tro, kompisar, kärlek och mycket annat. Drama, musik, lek, andakt, skapande och fika kan vara sätt att förstå sig själv, andra och Gud bättre!

Fortfarande frågor?

Läs mer om konfirmation här!