Inuti Högalidskyrkan, höga valv, lampor i tak och väggar, längst fram i kyrkan hänger ett stort kors med en skulptur av Jesus
Foto: Kikki Hatt

Högalidskyrkans innertak

Vi gör nu en översyn av kyrkans innertak, då äldre lagningar i taket har lossnat och fallit ned.

Till följd av oförutsedda skador i kyrkans tak har församlingen blivit tvungen att omedelbart vidta åtgärder för att inte kyrkan eller någon person ska komma till skada. Det innebär att koret och altaret är avspärrat. (Några ställningar finns dock för närvarande inte uppsatta)

Under en tid framöver kommer det därför att pågå vissa förbättringsarbeten i Högalidskyrkan.

Taket undersöks för att bedöma åtgärder inför en kommande renovering.

Allt som är inbokat i Högalidskyrkan kommer utan problem att kunna genomföras.

Vi hoppas att det finns förståelse för denna situation och att det inte ska påverka upplevelsen av ett besök i Högalidskyrkan alltför mycket.

Mera information

Om det finns frågor om detta, kontakta församlingen.
Tfn: 08-616 88 00
hogalid.forsamling@svenskakyrkan.se