Ett sångblad med noter.
Foto: Gustav Hellsing

Sjung!

Vill du sjunga? Vi har körerna! Nystart i Högalid! Var med redan från början! Vi har körer på alla nivåer! Provsjungning för vissa av körerna.

Ett antal personer står samlade i Högalidskyrkan.

Högalids oratoriekör

Högalids oratoriekör är en större kör med fokus på klassisk kyrkomusik och främst på repertoar med orkester, men även annan körmusik, såsom a cappella och musik från andra genrer.

Kammarkören Högalid

Kammarkören Högalid är en mindre, blandad kör som jobbar på avancerad nivå i högt tempo. Repertoaren är bred med modern och klassisk körmusik, oftast a cappella, bland med orkester.

Ett antal personer i röda dräkter, samt några personer utan röda dräkter,  står framför altaret i Högalidskyrkan.

Högalids damkör

I Högalids damkör ligger fokus på klassisk damkörmusik, både a cappella och med instrumentalister. En kör för dig med körambitioner.

Några äldre kvinnor står med notblad och sjunger tillsammans.

Högalid Emeritus

En kör på dagtid för dig med stor körvana, som vill fortsätta att sjunga klassisk körmusik med jämnåriga.

En grupp personer sträcker upp armarna i luften

Högalids alla kan sjunga-kör

Att sjunga med andra kan ge glädje och kraft du inte visste att du hade. I Alla kan sjunga-kören handlar det om sångglädjen här och nu. Inga förkunskaper behövs.