Foto: Maria Edvinsson

Kyrkoherde Heléne Enarsson

På fotot håller jag ett par vandringskängor i min hand. Dem fick jag i present på min prästvigningsdag den 12 januari 2003. Jag kom till Himledalens församling i slutet av januari 2021, så det har blivit många steg på vägen fram till idag. Just detta – att vara på väg, i livet är en fin tanke att bära med sig.  Jesus säger ”Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh 14:6)

Just nu bor familjen Enarsson fortfarande i Falkenberg. Min man Henrik arbetar som kommunikatör för Falkenbergs pastorat och vår son Svante går andra året på gymnasiet. Planen är att flytta till Grimetons prästgård, men för tillfället ska församlingen hyra ut prästgården under 2022.

Att vara kyrka, församling – tillsammans och på väg, känns på många sätt som Himledalens församlings ledord. Många vandrar ihop – till och med från kyrka till kyrka. Andra samlas där det är gudstjänst i någon av våra fina kyrkor. Gemenskap är något som jag längtat efter – detta år- som haft sina begränsningar. Det är gott att tiden kommer till oss dag efter dag.

Ser fram emot att möta dig!