Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Körer

Halmstads församling har en lång tradition av rik och mångsidig körverksamhet för olika åldrar. Körerna framför gospel, klassiska verk och andra musikstilar på gudstjänster och konserter.

Att sjunga i kör är Sveriges största och mest levande folkrörelse. Svenska kyrkan har alltid varit en av de största arrangörerna av körverksamhet. Det beror förstås på att det finns naturliga behov av körsång i gudstjänsterna. Dessutom är det ett fantastiskt sätt att träffas och utöva en hobby. Körsång har bevisade hälsoeffekter och ger människor ur olika sociala sammanhang tillfälle till umgänge. Det finns en fantastisk skatt av kyrkomusik just för kör.
Välkommen att ta kontakt med någon av musikerna nedan och välkommen till härlig gemenskap!

Barnkörer

I församlingarna finns flera barnkörer för olika åldrar som medverkar på gudstjänster och konserter.

Ungdomskörer

Du som är ung och vill utvecklas som körsångare, välkommen att sjunga hos oss!

Vuxenkörer

Vi erbjuder ett rikt utbud att körsång för vuxna. Du har möjlighet att välja allt mellan gospel, klassiska verk och lovsångskörer.

Öppen kör

Att få sjunga tillsammans och att vara med i ett enkelt sammanhang är både avkopplande, roligt och friskvård.