Rosa kyrka omgiven av grönskande träd
Foto: Theresia Jakobsson

Om Hallsbergs församling

Hallsbergs församling är en av Svenska kyrkans församlingar i Hallsbergs kommun. Vi finns här vid dop, konfirmation, bröllop och begravning – och hela livet däremellan.

Kontaktvägar

Församlingsexpeditionen

Kontakta Hallsbergs församling

Vi vill att det ska vara lätt att nå oss. Du kan ringa, maila eller besöka församlings- och kyrkogårdsexpeditionerna.

Kontakta personal

Här följer en förteckning över alla anställda i Hallsbergs församling.

Församlingens förtroendevalda

Här följer en förteckning över de förtroendevalda i Hallsbergs församling. Prata gärna med dem om du har funderingar kring församlingens styrning och ledning.

Läs mer om församlingen

Församlingsinstruktion

Här kan du läsa Hallsbergs församlings församlingsinstruktion.

Swisha din gåva

Har du någon gång velat ge kollekt men saknat kontanter? Skulle du vilja ge en gåva till församlingens arbete men tycker att det är krångligt? Betala enkelt med Swish!

Församlingsbladet Kyrknytt

Kyrknytt är Hallsbergs församlings informationstidning.

Hallsbergs församling är en del av Strängnäs stift

Strängnäs stift

Välkommen! Strängnäs stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av Sörmland och Närke. I Strängnäs stift finns idag 72 församlingar. Biskopen heter Johan Dalman.