En ung leende man sitter vid ett bord med sina vänner.

Stifts- och kursgårdar

Stifts- och kursgårdar är en plats att träffas i grupp, svetsas samman, mötas och njuta god mat i en atmosfär som stimulerar till både kreativitet och eftertanke. Det är också en miljö för personlig återhämtning och själavård, för reflektion och inspiration.

Åh stiftsgård

Åh stiftsgård är vackert belägen vid havet mellan Uddevalla och Ljungskile i Bohuslän. Stiftsgården har i många år varit inriktad på ungdomsverksamhet och kyrkliga kurser, med allt från konfirmationsläger till konferenser för kyrkans personal.

Helsjöns folkhögskola, huvudbyggnad och kapellet till höger

Helsjön folkhögskola och kursgård

Helsjöns kursgård ligger naturskönt vid Texelbergets fot och Helsjöns strand. Det är en plats där ni kan träffas, svetsas samman och njuta av god mat. Folkhögskolan, knuten till Göteborgs stift, är en skola på kristen grund med en vilja till öppenhet och respekt för alla.