Vår | Lyckebo

Konfirmationsläsning med helgträffar under året och läger på Lyckebo under Kristi Himmelsfärd.

Som konfirmand är du med om en unik och viktig upplevelse som handlar om dig och ditt liv. Men det handlar också om att få lära känna någonting större - gemenskapen med andra människor och kanske med Gud.

Om Vårgruppen

Som konfirmand är du med om en unik och viktig uppelvelse som handlar om dig och ditt liv. Men det handlar också om att få lära känna någonting större - gemenskapen med andra människor och kanske med Gud.

Konfirmationsläsning i Vårgruppen bygger på ett antal helgträffar i anslutnings till specifika gudstjänster i våra kyrkor. På så vis får man en gemensam erfarenhet av att gå på gudstjänster och man slipper behöva gå ensam. Konfirmationsåret avlutas sedan med ett läger på Lyckebo under Kristi Himmelsfärdshelgen.

Undervisning, Workshop och Gudstjänster

På våra träffar, läger och resor kommer vi att arbeta med tro- och livsfrågor på en rad olika sätt. Det kommer att skulpteras, skrivas, fotas, målas och pysslas. Det är vårt mål att lärandet ska vara upplevelsebaserat där konfirmandernas egna intryck, tankar och upplevelser får stå i centrum.

Följ oss!

Under lägret kommer vi dagligen att publicera bilder och höjdpunkter på vårt instagramkonto @konfirmand. Det är ett öppet konto där alla kan få ta del av våra dagar på lägret; blivande och före detta konfirmander följer oss där, föräldrar vars ungdomar är på läger och väldigt många andra som är nyfika på vad vi gör.

Tider och datum

Uppstart: Lördag 30 september kl. 12.00 i Annedalskyrkan

Träffar: Samtliga träffar sker i Annedalskyrkan om inget annat anges.
lördag 21 oktober 2023 kl. 10.00-14.30
lördag 11 november 2023 kl. 10.00-14.30
lördag 2 december 2023 kl. 10.00-14.30 (Annedalskyrkan)
lördag 20 januari 2024 kl. 10.00-14.30
lördag 3 februari 2024 kl. 10.00-14.30
lördag 2 mars 2024 kl. 10.00-14.30 (Vasakyrkan)
lördag 13 april 2024 kl. 10.00-14.30

Helgläger: 15-17 mars på Lyckebo

Föräldra- och informationsmöte: Onsdag 17 april kl. 17.30 i Annedalskyrkan

Läger: Onsdag 8 maj - söndag 12 maj på Lyckebo

Repetition: Fredag 24 maj kl. 16.30 i Annedalskyrkan

Konfirmation: Lördag 25 maj kl. 11.00 i Annedalskyrkan

Återträff: Hösten 2024

Kostnad: 1500 SEK

Anmäl dig till konfirmation!

Anmälan sker via ett externt formulär,

Klicka här

Lägerinformation

Här samlar vi all information inför våra Helg- och Huvudläger.

Blanketter och information

Här hittar du blanketter och information för konfirmander och förälder.

Gå på gudstjänst

Registrera ditt gudstjänstbesök och läs mer om alla våra gudstjänster.

Frånvaroanmälan

Om du behöver stå över en träff eller om du blir sjuk använder du detta formulär för att meddela oss din frånvaro.

För dig som är förälder

Information till dig som är förälder till en konfirmand.

Konfirmation i Göteborgs domkyrkopastorat

Konfirmation är en unik och viktig upplevelse, där ditt liv står i centrum. Men konfirmation handlar också om mötet med något som är större; det är en upplevelse av gemenskap, tro, utmaningar, glädje, sorg, ansvar, skratt och ny vänskap.