Ett dop i en kyrka. En kvinna och hennes man står bredvid prästen som håller barnet i famnen.
Foto: Jesper Wahlström /Ikon

Livets stora stunder

Boka dop, konfirmation, vigsel och begravning i Domkyrkopastoratet. Du når oss på telefon och mejl och på bokningscentralen i Vasa församlingshem.

Kontakta bokningscentralen och boka tid för dop, bröllop och begravning. Bokningscentralen svarar på frågor som rör kyrkliga förrättningar i pastoratets kyrkor Annedalskyrkan, Buråskyrkan, Domkyrkan, Guldhedskyrkan, Hagakyrkan, Johannebergskyrkan, Mariakyrkan, Tyska Christinae kyrka och Vasakyrkan.

Du når bokningscentralen helgfria vardagar kl 9-12, i Vasa församlingshem och på telefon 031-731 66 00. Du kan också skicka ett mejl till gbg.bokning.centrum@svenskakyrkan.se Här bokar du in förrättningen och eventuellt också lokal för dopkaffe eller minnesstund på de ställen där det är möjligt. Efter bokningen tar prästen kontakt med dig för samtal.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Göteborgs domkyrkopastorat

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap och fest.

Konfirmationsläsning i Göteborgs domkyrkopastorat

Konfirmation är en unik och viktig upplevelse, där ditt liv står i centrum. Men konfirmation handlar också om mötet med något som är större; det är en upplevelse av gemenskap, tro, utmaningar, glädje, sorg, ansvar, skratt och ny vänskap.

Vigsel i Domkyrkopastoratet

Kontakta bokningscentralen för information och bokning! Du når bokningscentralen måndag till fredag kl 9-15.30, lunchstängt kl 12-12.45, i Vasa församlingshem och på telefon 031-731 66 00. Du kan också skicka ett mejl till gbg.bokning.centrum@svenskakyrkan.se

Begravning i Domkyrkopastoratet