Det händer i kyrkan

I domkyrkopastoratets församlingar finns plats för dig som älskar att sjunga, söker tystnad och ro, vill träffa nya människor, fördjupa din tro eller göra skillnad för andra. Kom och upptäck allt som sker!

Barn och unga

I församlingarna får barnen ta stor plats. Här finns bland annat barnrytmik, barnkörer, söndagsskola och konfirmation.

Gudstjänst

De stora helgerna eller en tisdagskväll i november. I pastoratets kyrkor firas det ofta och gärna gudstjänst.

Musik i Domkyrkopastoratet

Vill du lyssna till Bach eller själv sjunga i kör? I pastoratets kyrkor finns ett rikt musikliv att upptäcka.

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.

Bibelstudier, undervisning och kurser

Det finns rika skatter att upptäcka i kyrkans tro och tradition. I församlingarna finns många möjligheter att lära sig mer.

Samtal och stöd

Diakoni kan vara att mötas av ett vänligt leende vid fikabordet. Eller att få besök när man inte kan lämna sängen.

Här ser du vad som händer i Domkyrkopastoratets församlingar idag och framåt.