Foto: Florina Lachmann

Gudstjänst

De stora helgerna eller en tisdagskväll i november. I pastoratets kyrkor firas det ofta och gärna gudstjänst.

I Göteborgs domkyrkopastorat finns en rikedom av gudstjänsttraditioner. Här går det att uppleva både stillsamma andakter och livliga familjegudstjänster. Finn ett andningshål under måndagslunchen genom att fira Domkyrkans enkla lunchmässa, delta i söndagens högmässa i vackra Vasakyrkan eller besök någon annan av pastoratets kyrkor som alla är öppna för dig.

Domkyrkoförsamlingen

Gudstjänster, musik och bön

Välkommen till gudstjänst, bön och musik i Domkyrkan, veckans alla dagar. Läs mer.

Annedals församling

Gudstjänster

Gudstjänst firas i både Annedalskyrkan och Guldhedskyrkan. Söndagens gudstjänst kl 11 firas oftast i Guldhedskyrkan. På onsdagar är det middagsbön kl 12 i Guldhedskyrkan.

Haga församling

Gudstjänster

Gudstjänsten måste vara mänsklig.

Johannebergs församling

Gudstjänst och bön

Gudstjänsten är centrum i församlingens liv. Här finns information om när och hur församlingen firar gudstjänst.

Tyska Christinae församling

Gottesdienste

Unsere Gottesdienste finden jeden Sonntag um 11 Uhr in deutscher Sprache statt. Sie sind abwechslungsreich und bunt gestaltet. Jede*r ist willkommen - wir freuen uns auf Dich!

Vasa församling

Vasa församling Sommaren 2022

Här hittar du allt som händer i Vasa församling under sommaren.