Musik i Domkyrkopastoratet

Vill du lyssna till Bach eller själv sjunga i kör? I pastoratets kyrkor finns ett rikt musikliv att upptäcka.

Domkyrkoförsamlingen

Dags att söka till Domkyrkans barnkörer!

Domkyrkoförsamlingen har ett rikt musikliv med bland annat konserter och körer för olika åldrar. Musikfolder för sommaren 2023 hittar du här på webben och i Domkyrkan.

Annedals församling

Musik och körer

Annedals församling har ett sprudlande musikliv! Här ges lunchkonserter och stora uppsättningar körverk, julkonserter och musikgudstjänster och mycket mer. I Guldhedskyrkan finns fem körer med olika profiler som sjunger i gudstjänster och ger regelbundna konserter. Läs mer.

Haga församling

Musik och körer

Haga församling förfogar över ett fantastiskt rum för musik med två underbara orglar i en klass för sig samt en16 fots cembalo. Ett rikt musikliv som spänner över orgelmusik, körsång i många genrer och storlekar, kör och orkester, solistframträdanden frodas utgör en etablerad del av Göteborgs musikliv.

Johannebergs församling

Musiklivet i församlingen

Lyssna till lunchmusik, en konsert eller sjung i kör! Församlingen har ett rikt musikliv för alla åldrar.

Tyska Christinae församling

Musik

Die Kirchenmusik ist ein Schwerpunkt unserer Gemeindearbeit. Chöre und Musikensemble unterschiedlicher Art musizieren gerne in der Christinenkirche und erfreuen sich der hervorragenden Akustik dieses Kirchenbaus.

Vasa församling

Musik i Vasakyrkan

Välkommen till lunchmusik, konserter och musikgudstjänster.