Blanketter och information

Här samlar vi avtal, betalningsinformation och blanketter som du som konfirmand och konfirmandförälder kan behöva under tiden som konfirmand.

Anmäl frånvaro

Behöver du stå över en träff? Meddela oss!

Klicka här

Avtal

För att kunna ingå i någon av våra konfirmandgrupper och följa med på läger behöver du som är konfirmand och din vårdnadshavare fylla i ett avtal. Detta avtal lämnas in i samband med uppstartsträffen, skickas med post till Andreas Rångeby, Guldhedens Kyrkbacke 413 21 Göteborg eller skickas som .pdf-fil till andreas.rangeby@svenskakyrkan.se.

Du kan ladda ned avtalet som .pdf-fil genom att klicka på den här länken.

Villkor för inbetalning och återbetalning

Precis som tidigare kommer man framöver att kunna swisha in anmälnings- och lägeravgiften till oss. Därutöver kan man nu även göra en insättning via bankgiro.

Bankgironummer: 5075-2906
Märk din insättning med ”Konfirmandavgift” samt konfirmandens personnummer.

IBAN: SE10 5000 0000 0503 7107 4797
SWIFT/BIC: ESSESESS

Swishnummer: 123 526 98 24 (Konfirmandverksamheten i Annedal)

Märk din insättning med Vårgruppen (VG) eller Sommargruppen (SG) + förnamn och efternamn på konfirmanden (Ex. VG.Max Andersson).

Det är vår ekonomiavdelning som tar emot samtliga inbetalningar via swish och då detta swishnummer är ett företagsnummer finns det ingen möjlighet för oss att snabbt administrera eller kontrollera era inbetalningar.

Om en betalning uteblir nära inpå ett stundande läger kommer vårdnadshavare att först upplysas om den saknade inbetalningen och sedan kommer en faktura att skickas till vårdnadshavaren på den adress där konfirmanden är skriven.

Vårgruppen som reser till Lyckebo i maj har en kombinerad anmälning- och lägeravgift om 1500 SEK som skickas ut i samband med inskrivningen under hösten. Det är viktgt att poängtera att avgiften inte återbetalas vid händelse av att ni väljer att avsluta läsningen. Avgiften täcker allt, inklusive material och lägerkostnader.

Sommargruppen på Lyckebo kommer att få sin lägeravgift uppdelad på två betalningar. Den första avgiften är en anmälningsavgift om 2500 SEK som betalas  under oktober månas (efter första träffen). De som anmälder sig senare under terminen betalar anmälningsavgiften i direkt anslutning till anmälan. Det är viktigt att poängtera att detta beloppet inte återbetalas vid händelse av att ni väljer att avsluta läsningen. Anmälningsavgiften används i huvudsak för att införskaffa material till de inledande träffarna.

Den andra avgiften är en lägeravgift om 7000 SEK som skickas ut inför vårt helgläger på våren. Denna summa kan återbetalas vid händelse av att er konfirmand väljer att avsluta sin läsning hos oss. Lägeravgiften återbetalas isåfall i förhållande till när ni väljer att avsluta läsningen; ett påbörjat läger innebär t.ex. omkostnader för mat och material.

Vid händelse av att man byter mellan Vår- och Sommargruppen så används den redan betalade avgiften till den nya gruppen och avgiften justeras därefter.

Hör gärna av dig om du har frågor om din betalning eller finansieringen av din avgift.

Lägerinformation

Här samlar vi all information inför våra Helg- och Huvudläger.

Blanketter och information

Här hittar du blanketter och information för konfirmander och förälder.

Gå på gudstjänst

Registrera ditt gudstjänstbesök och läs mer om alla våra gudstjänster.

Frånvaroanmälan

Om du behöver stå över en träff eller om du blir sjuk använder du detta formulär för att meddela oss din frånvaro.

För dig som är förälder

Information till dig som är förälder till en konfirmand.

Konfirmation i Göteborgs domkyrkopastorat

Konfirmation är en unik och viktig upplevelse, där ditt liv står i centrum. Men konfirmation handlar också om mötet med något som är större; det är en upplevelse av gemenskap, tro, utmaningar, glädje, sorg, ansvar, skratt och ny vänskap.