Foto: Sofia Larsson

Gudstjänster i Genarps församling

Varmt välkomna till våra gudstjänster! Här hittar du all information om söndagarnas gudstjänster och gudstjänster mitt i veckan.

Vi firar gudstjänst och vesper/kvällsbön varje söndag, kvällsmässa på onsdagar och morgonbön varje torsdag.

Söndagens bibeltexter kan ni läsa här, klicka på länken: https://www.svenskakyrkan.se/kyrkoaret/bibeltexter

Kollekterna kan swishas till nr. 123 590 42 14, märk med kollekt och datum.

Två flickor håller i varsitt tänt ljus som de ska sticka ner i sanden i en stor ljusbärare.

Mässa med små & stora

21 januari, 11 februari, 3 mars och 21 april

Nattvarden står uppdukad på altaret.

Kvällsmässa

Varje onsdag kväll kl. 18.15 i Genarps kyrka

Morgonbön

Varje torsdag morgon kl. 09.00 i Genarps kyrka

Gödelövs kyrka i solnedgång

Vesper/aftonbön

Aftonbön varje söndag kl. 17.00 i Gödelövs kyrka

Kristi himmelsfärd

På Kristi himmelsfärds dag lämnade Jesus jorden efter den fyrtio dagar långa uppståndelsen. Han lovade att alltid vara närvarande hos oss, men på ett annat sätt. Kristi Himmelsfärds dag firas ofta med gudstjänst ute i naturen.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Ljuset från ett färggrant kyrkfönster reflekteras mot stengolvet i en kyrka.

Helgsmål i P1

Här kan du lyssna till Helgsmål i sveriges radio P1