Axplock ur kalendern

Det är mycket på gång runt om i Floby pastorat. Du kan få information om gudstjänster och andra aktiviteter på flera olika sätt. Välkommen!

Tidigare har Insikten innehållit en kalender, som har haft rubriken Axplock. Nu lyfter vi ut den informationen till ett särskilt blad. Syftet är att kunna sprida bladet i fler sammanhang och att lättare se till att informationen är uppdaterad.

Framöver finns det många sätt för dig att få tillgång till bladet:

• Ladda ner det från listan här nedanför – där finns alltid en uppdaterad version.
  • Hämta det i någon av pastoratets lokaler eller i pastoratsexpeditionen. Tag gärna med ett par exemplar och ge ett blad till någon annan också.
  • Få det hemskickat till din brevlåda. Kontakta pastoratsexpeditionen för att anmäla dig till en kostnadsfri prenumeration.

Vet du någon mer som gärna vill ha bladet ”Axplock ur kaledern”? Hjälp gärna till att sprida det till vänner, släktingar, grannar och andra intresserade!

Fler sätt att få information om pastoratets verksamhet

Pastoratsexpeditionen

Du kan ringa eller maila till pastoratsexpeditionen och kyrkogårdsexpeditionen. Se www.svenskakyrkan.se/floby/personal för telefonnummer och öppettider.

Annonser och affischer

Vi annonserar regelbundet i Falköpings tidning och i Floby-bladet. På anslagstavlor runt om i pastoratet finns affischer med aktuell information.

Pastoratets hemsida

Här på www.svenskakyrkan.se/floby går det att hitta information om olika typer av aktiviteter, som gudstjänster, pilgrimsvandringar, körer och barngrupper.

startsidan finns en kalender som alltid är uppdaterad. Du hittar den på en bit ner. Du kan bläddra mellan olika datum för att se vad som är på gång  runt om i pastoratet.

Här finns också kontaktuppgifter till alla som är anställda i pastoratet. Du hittar listan genom att klicka på ”Kontakta expeditionen eller personalen” eller genom att gå direkt till www.svenskakyrkan.se/floby/personal

Sociala medier

Följ gärna pastoratets Facebook-sida. Du hittar den på ”Svenska kyrkan i Floby pastorat” på Facebook. På instagram hittar du pastoratet under namnet svenskakyrkanifloby