Act

Act Svenska kyrkan arbetar långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor. Att ge en gåva är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid.

Ge en gåva

Att ge en gåva är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en ljusare framtid. Alla människor hör ihop. Vi lever under samma himmel och har samma värde och rättigheter. Men beroende på var vi föds eller vilket kön vi har, ser verkligheten olika ut.

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.
Allt fler människor riskerar att hamna i extrem fattigdom när coronapandemins effekter innebär arbetslöshet och matbrist.
Med ditt stöd kan vi lindra den akuta nöden, men också ge människor möjlighet att bygga upp tryggheten och tron på framtiden igen.

Hjälp oss hjälpa!

Swish 123 123 75 36 Skriv ”act”

Bankgiro: 985-0074. Skriv ”act”

Tack för din gåva!