Dörby-Hossmo

Hossmo kyrka söndagar 10.00 - Dörby kyrka söndagar 18.00 - Rinkabyholms kapell torsdagar 18.30

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Dags att anmäla sig!

Nu är det dags att anmäla sig till vårens barnkörer och barngrupper. Klicka på länken för att få mer info om grupperna som drar igång vecka 9 och 10.

DagRetreat

Tystnaden är en bristvara i vår kultur och blir det aldrig tyst kan det vara svårt för oss att lyssna inåt till själens stilla samtal. Tanken med DagRetreaten är att vara en sådan plats där vi ger rum för tystnaden för att lyssna djupare inåt. Välkommen att anmäla dig!

Taizegudstjänst

Vackert, enkelt och meditativt. Så skulle man kunna beskriva en taizegudstjänst. Tisdagen den 12 mars kl. 18.00 i Hossmo kyrka tänder vi ljusen och ber för den här världen.

Lägerkonfirmation i Dörby-Hossmo 2023-2024

Nu är vi igång med årets konfirmandgrupp och här hittar du viktiga datum, packlistor inför läger och annan info som ni behöver under året.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Vuxna

Vi har flera olika aktiviteter under veckan. Kanske är det någon du vill vara med på?

Ungdomsgruppen 2024

Ungdomsgruppen

Du som är konfirmerad eller nyfiken på den kristna tron och går i årskurs 9 eller uppåt är välkommen till ungdomsgruppen.

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Barn

Vi har flera barngrupper och körer som är indelade efter ålder.

Dop

Att döpas är att välkomnas in i den kristna kyrkans gemenskap. Dopet är en helig handling - ett sakrament.

Konfirmation

Confirmare = bekräftelse. Det som bekräftas är det dop du en gång varit med om eller är på väg till

"Störst av allt är Kärleken"

Begravning

Att bli lämnad - och få lämna - Ett sista farväl. Begravningen är en hjälp till att börja sörja - en hjälp till att förstå vad som skett, och en hjälp att möta de olika tankar och känslor som ofta bor i sorgen.

Pastorsexpeditionen är öppen helgfri:  måndag 12-16, tisdag 10-13, onsdag och torsdag 9:00-13:00. Vill ni komma i kontakt med oss på andra tider? Skicka gärna mail till dorby.pastorat@svenskakyrkan.se så kontaktar vi er så fort vi kan.

Telefonnummer: 0480-38360

Välkomna att höra av er!

0480-38360 dorby.pastorat@svenskakyrkan.se

Behöver du låna eller hyra lokal?

Vi har två församlingshem som vi hyr ut om det är ledigt.

Församlingsinstruktion

Här kan du läsa mer