Våra kyrkogårdar

På trädvårdsfronten innebär det att vi kommer att återplantera träd som vi tyvärr varit tvungna att ta ner pga. säkerhetsrisk, i vissa fall har de blåst ner av sig själva. Nya häckar kommer att planteras.

En hel del beskärningsarbeten kommer också att utföras av en arborist.

Hör av er till Lena på gravadministrationen tel. 0534-101 84 om ni funderar över gravskötselavtal.

Gravkartorna är digitaliserade och ligger under det digitala gravprogrammet

På kyrkogårdarna pågår en kontinuelig översyn av säkerheten hos gravstenarna. De som utgör en risk, säkras med en stolpe och spännband, och därefter skyltas de. Hör av er till gravadministrationen om er sten blivit säkrad, tel. 0534-101 84 eller arbetsledare vaktmästeriet 0534-101 14.

Asvaltering av stora parkeringen vid Dals-Eeds kyrkogård kommer att utföras under våren. Nya anslagstavlor kommer att sättas upp, en vid Håbols kyrka och en vid Dals-Eds kyrka.

// Kyrkogårdspersonalen