Konfirmationen

Konfirmationstiden är ett äventyr som vi hoppas att du vill vara med på! Där får du veta mer om kristen tro!

Nu närmar vi oss slutet av konfirmandläsåret 2020/2021. Det har varit ett annorlunda år, men vi hoppas få avsluta läsåret på ett fint sätt. Hur konfirmationen ser ut beror på hur många vi får samla i våra kyrkor. Men något vi vet, det är att det kommer bli en fin och minnesvärd dag!

Under konfirmationstiden funderar vi tillsammans kring frågor som vänskap, kärlek, förlåtelse, gemenskap, tro och tvivel, liv och död, hopp och livsglädje. Vi åker också på läger, dramatiserar, sjunger, går på gudstjänst och har roligt tillsammans!

VAD ÄR KONFIRMATION?: Ordet konfirmation betyder bekräftelse - bekräftelse av ditt dop och dig som unik, värdefull och oändligt älskad av Gud. Du behöver inte vara döpt för att anmäla dig men för att bli konfirmerad måste du det. Om du inte är döpt kan du bli det under konfirmationstiden.
Det är gratis att vara med i konfirmandgrupperna och att konfirmeras. Allt material och läger med mera ingår.

ANMÄLAN: Du som redan nu vet att du vill konfirmeras under 2022, va roligt! Hör gärna av dig dill någon av oss ledare! (Kontaktuppgifter finns nedan).

Vi kommer att skicka ut en inbjudan till alla medlemar i församlingen som är födda under 2007. Är du inte medlem eller född ett annat år? Hör av dig, så skickar vi självklart en inbjudan till dig med!

LEDARE: Vi som möter konfirmander i grupperna är församlingsassistenter, präster och kantorer. Vi får även god hjälp från några unga ledare som ganska nyligen själva varit konfirmander.

Vid funderingar, kontakta konfirmandledarna

Församlingsassistenter: