Rum med många fönster och flera kvadratiska bord med gröna stolar.
Foto: Hanna Bodell

Lokaler att hyra

I församlingshemmet vid Oscar Fredriks kyrka finns flera lokaler för uthyrning för den som planerar kalas, årsmöte eller annan sorts sammankomst.

Vill du hyra lokaler i Oscar Fredriks församlingshem?

Kontakta receptionen som hjälper dig vidare!

Lägergård på Styrsö

S:t Olavsgården

Lägergården S:t Olavsgården ligger på Styrsö i Göteborgs södra skärgård ett par minuter från en fin badplats och knappt tio minuter från färjan.

Oscar Fredriks kyrka, grodperspektiv i altargången.

Gudstjänst

Vi firar mässa tillsammans söndagar kl. 17. Välkommen till Oscar Fredriks kyrka!

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.

En vigsel mellan två kvinnor i brudklänningar i Masthuggskyrkan. Brudparet står framför prästen.

Vigsel och bröllop

Störst av allt är kärleken!

Öppen förskola

Lek, pyssel & prat för alla barn i sällskap av vuxen. Öppet måndag och onsdag. Välkomna!

Jakob dirigerar kör och orkester i Oscar Fredriks kyrka.

Musik & konserter

Oscar Fredriks kyrka bjuder på en blandning av musik för alla tycken och smaker.